LES EXTRAS ROCKERILL@WATER MOULIN

Date:  SAMEDI 20/10/2018 Lieu:  water moulin Ouverture:  20:45 Sur place:  Libre
LES EXTRAS ROCKERILL@WATER MOULIN
Concerts Concerts

Dans le cadre des Extras, Le Rockerill présente Refurinn Kitsune au Water Moulin.

Refurin Kitsune de Bruxelles
https://www.facebook.com/refurinnkitsune/ 


CONCERT

REFURINN KITSUNE (BE)
CHRIS IMLER (DE)
GURA (BE)
REFURINN KITSUNE
Pop / Electro

Refurinn Kitsune est le projet solo de la pianiste et percussionniste Florence Cha! Cayron (LEM, Cha!Selektor) est un isthme improbable entre deux eaux : à bâbord, le minimalisme mélancolique d'une pop vocale fantasmée ; à tribord l'électro-bricolage d'une passionnée du son. À la fois intime et ludique, évanescent et terrien - par ses échos, ses accrocs - Refurinn Kitsune est un fragile jeu d'amour et de hasard, contenant un parfait dosage de folie.

CHRIS IMLER
Techno-punk / Trance

Chris Imler a souvent collaboré avec Peaches ou Puppetmastaz avant de sortir son premier album solo « Nervôs ». Ses performances invoquent les esprits frappeurs du techno-punk comme Alan Vega ou Silver Apples dans une transe rythmique synthétique électrisante.

GURA
Doom / Sludge
Belgian experimental sludge band GURA have been around since 2004. With only bass and drums laying out the blueprint of their music, they had a surprisingly rich musical vocabulary, adding mathematical and abstract (poly)rhythms to the mix. In 2014 GURA teams up with Ludo, a long-time Zorn-esque free jazz saxophone blower and vocalist, who immediately tuned in to the nobarriers vortex of controlled noise and structured chaos, opening the gates to aural multiverses of yet unknown power and frantic brink-ofmadness cacophony. With the duo expanded to a trio, they shaped their new album 'Caligura' showing the world the two sides of GURA: the first part of the album is a hectic soup of underground sound, an amalgamation of precise mathematical computing and spontaneous emotional melodies, supercharged with negative energy and an alldestroying rage towards the whole of creation. The second part brings a nearly unending chain of misanthropic doom riffs, a sullen mindscape that predicts nothing but the sense of barren isolation.